- Voor Beauty Professionals
- Besteld voor 12u00, volgende dag geleverd
- Gratis levering boven 200 euro
- Veilig betalen
Verkopen zonder te pushen: zo groeien salons vanzelf
Salon Secrets
Leer van Nail Professionals hoe je van elke behandeling een natuurlijk verkoopmoment maakt
Hoe maak je van elk klantbezoek méér dan alleen een behandeling? Het geheim zit in vertrouwen en een authentieke salonervaring die klanten inspireert om te kopen – zonder de druk van een harde salespitch. In dit artikel delen nail professionals hun beste tips om je verkoop op een natuurlijke manier te laten groeien. Ontdek hoe zij producten aanraden en klantenloyaliteit opbouwen, simpelweg door te focussen op service en kwaliteit. Ze creëren extra vertrouwen, beleving én extra verkoop, zonder te pushen.
.jpg&Crop=7&Format=webp&Quality=90&Compression=80&Width=400)
"Ik deel regelmatig posts en stories op Instagram en Facebook waarin ik op een natuurlijke manier de producten uit mijn salon toon. Ik leg de nadruk niet op verkoop, maar op educatie en vertrouwen. Klanten stellen vaak zelf de vraag wat ik zou aanraden, omdat ze weten dat mijn advies altijd eerlijk en oprecht is."
Beata Supinska, BeautyLab, België

"Huidverzorging speelt een grote rol in mijn salon. Wanneer een klant met verzorgde handen vertrekt, wil ik dat ze dat gevoel thuis kan behouden. Ik benadruk dat mooie handen meer zijn dan een strakke nagellook, dagelijkse verzorging is key. Daarom luister ik goed naar hun noden en geef ik gericht advies op maat. Klanten kunnen alle ProNails producten ook testen in mijn salon: zo voelen ze meteen de textuur, geur en het effect. Daarnaast werk ik met een fotograaf die mijn behandelingen en producten prachtig in beeld brengt, vaak vragen klanten al naar een product voor ze het zelf gezien hebben. Een extra tip? Gebruik een app om huidnoden en productgebruik van klanten bij te houden. Dat toont niet alleen expertise, maar ook echte zorg."
Magdalena Bogacka, Bogacka, Polen

"Voor elke hand- en/of nagelbehandeling in onze salon gebruiken we kant-en-klare producten, afgestemd op elke klant. We hebben onze klassieke paraffinebehandeling aangepast en zijn onlangs begonnen met het gebruik van handmaskers. Zo voelen klanten zich er prettiger bij en is de kans groter dat ze deze kopen voor regelmatig thuisgebruik."
Melissa Michiels, schoonheidssalon Melissa, België

Hoe maak jij van je service een natuurlijk verkoopmoment?
.jpg&Crop=7&Format=webp&Quality=90&Compression=80&Width=400)
"Na elke behandeling gebruiken we bepaalde producten, zoals een handserum, handcrème en Vitamina nagelriemolie, die ook onze best verkopende producten zijn. We raden ook altijd LongWear nagellak aan voor thuisgebruik in de gewenste kleur voor op de tenen, passend bij de gelnagels van de klant."
Sanja Koprenović, ProNails Premium Salon Novi Sad, Servië

"We praten op een natuurlijke manier over de producten die tijdens de behandeling worden gebruikt, leggen de voordelen ervan uit en hoe je ze moet gebruiken. Vaak is het al voldoende als de klant het product voelt of ruikt om interesse te wekken, zonder enige vorm van verkoopdruk."
Snezana Nenadovic, Princess Nails, Oostenrijk

"Naast cosmetische pedicures bied ik nu ook cosmetische manicures aan. Een fantastische beslissing! Ik kan nu een compleet feelgoodpakket van top tot teen aanbieden en klanten hoeven voor hun manicure niet meer naar een andere salon."
Africa Molina, Lunails, Spanje

"We verwerken de verkoopproducten vaak in onze behandelingen. Denk aan het hand- of voetmasker tijdens een verzorging. Na de handmassage geef ik ook steeds persoonlijk advies mee, om ook thuis goed voor je handen of voeten te zorgen."
Nicole Wiedmann, Studio Arte, Zwitserland

Welke eindejaarsactie werkte bij jou verrassend goed?

"Ik gaf vorig jaar een mini ABC+ Handserum als eindejaarsgeschenk aan elke klant! Velen hebben het nadien aangekocht toen deze in groot formaat in de nieuwe handverzorgings- lijn uitkwam. Ideaal om op deze manier iets uit te testen en iedereen krijgt toch eens graag een cadeautje!"
Melissa Michiels, Schoonheidssalon Melissa, België

"Ik bied niet louter een eindejaarsactie aan, maar een die het hele jaar door loopt, voor alle gelegenheden. De klant hoeft me alleen maar te vertellen voor wie en voor welk budget ze een cadeau nodig heeft. Ik stel het samen en pak het gratis in, als extra service. Als ze het vooraf doorgeeft, ontvangt ze het cadeau meteen al tijdens haar volgende afspraak."
Agnieszka Ciszewska, Paznokcie Klasy Biznes, Polen

"Tijdens de feestdagen zijn onze gift sets erg geliefd. We stellen luxe pakketten samen met geurkaarsen, lokale items en uiteraard ProNails producten of vouchers. Ze vliegen de deur uit, als cadeautje of als relatiegeschenk. Ook een mini-productje als attentie doet wonderen. Klanten zijn verrast, glimlachen én komen vaak terug voor het full-size product. Ons geheim voor succes? Niet de promo, maar het warme gevoel dat we meegeven."
Magdalena Bogacka, Bogacka, Polen

Wat is jouw aanpak om de nieuwe ProNails verzorgingslijn of LongWear collecties vlot te verkopen?

"Ik gebruik de nieuwe Skincare producten voor handen actief tijdens mijn pedicures en handverzorgingen, zowel bij klassieke manicures als bij specifieke behandelingen voor hydratatie, anti-ageing of tegen onzuiverheden. Klanten voelen de textuur, ruiken het product en merken meteen het effect. Dat maakt hen nieuwsgierig én motiveert hen om de verzorging thuis verder te zetten, vaak met een aankoop als gevolg."
Delphine Thiebaut, Beauté Passion, Frankrijk

"De ProNails salon retail producten worden prachtig gepresenteerd in mijn salon, wat klanten aanmoedigt om ze te kopen. Een regelmatige herinrichting zorgt ook voor een dynamiek, waarbij mijn klanten meer aandacht besteden aan wat er is veranderd en vervolgens vragen naar de nieuwe producten in mijn assortiment."
Michela Ludwig, Look@Me Cosmetics, Zwitserland
.jpg&Crop=7&Format=webp&Quality=90&Compression=80&Width=400)
"De nieuwe hand- en voetverzorgingsproducten, evenals de LongWear nagellak collecties, spelen een cruciale rol in het vernieuwen van ons aanbod en het vasthouden van de interesse van klanten. Ik breng regelmatig seizoenstrends en innovaties onder de aandacht op sociale media met foto's en video's, wat de interesse verder vergroot en nieuwe volgers oplevert."
Jovana Milivojević, ProNails ProNails Premium salon Kragujevac, Servië

Welke ondersteuning vanuit ProNails helpt jou het meest om producten succesvol te verkopen?

"De steun van het merk ProNails is van groot belang voor ons. We ontvangen niet alleen hoogwaardige producten, maar ook uitstekend voorbereide materialen ter ondersteuning van de verkoop: brochures met een beschrijving van de producten, kant-en-klare educatieve content op sociale media. Hierdoor worden klanten van verschillende kanten geïnformeerd, door ons en door het merk zelf. Dit maakt de aankoopbeslissing bewust en weloverwogen. Wij, als stylisten, voelen ons zelfverzekerd en professioneel en de klant heeft het gevoel dat ze de beste, bewezen oplossingen gebruikt."
Monika Stec-Mostek, Mani-Moni, Polen

"We werken graag met de social media visuals en brochures van ProNails. Deze materialen zijn professioneel ontworpen, besparen tijd en helpen ons om onze content gericht en aantrekkelijk te communiceren, zowel in het salon als online. We zijn ook overtuigd van de kwaliteit van de nieuwe Skincare Science hand- en voetverzorgingsproducten. Ze presteren uitstekend en overtuigen zelfs onze meest veeleisende klanten."
Snezana Nenadovic, Princess Nails, Oostenrijk

"Ik zou ProNails een veilige haven noemen. Ik voel me nooit alleen. Voor elke vraag krijg ik de ondersteuning die ik nodig heb. Ik heb constante support en het vertrouwen dat ik de best mogelijke service kan bieden. Een écht sterk bedrijf dat me ondersteunt met producten, maar vooral met opleidingen."
Carboni Jessica, Estetica Centro Benessere, Italië